Krtek patronem halové Evropy i malých atletů

Krtek patronem halové Evropy i malých atletů
Aktuality
čtvrtek 8. ledna 2015
Světoznámá postavička kreslíře Zdeňka Milera se stává oficiálním patronem evropského halového šampionátu, který začátkem března hostí Praha. Organizační výbor HME se přitom s majitelkou práv dohodl, že výtěžek „merchandisingu“ s Krtkem poputuje na Milerovu nadaci. A atletická mise patrona pak nekončí „Prahou 2015“, neboť bude poté působit v projektu Atletika pro děti.

Ten běží již pátým rokem velmi úspěšně v  oddílech a klubech po celé České republice. „Jsme velice rádi, že jsme se dohodli na patronátu Krtka nad halovým mistrovstvím Evropy a následně našeho projektu Atletika pro děti,“ říká k tomu Libor Varhaník, předseda organizačního výboru HME. „Krtek je oblíbenou postavičkou mnoha dětí a tím bude pro ně v atletice obrovskou motivací,“ myslí si Varhaník. Pro šéfa pražského šampionátu, ale zároveň také celé domácí atletiky je však neméně důležitý i přesah do dlouhodobé spolupráce se společností Little Mole, a. s. „Jsem rád, že jsme se domluvili a atletika se tak dostala mezi několik prestižních projektů, které se mohou s Krtkem propojit,“ doplnil Varhaník.

Spolupráce si považuje také Karolína Milerová, vnučka autora animované figurky a zakladatelka Nadace Zdeňka Milera (na foto spolu s L. Varhaníkem), která oceňuje právě následné navázání Krtka na projekt Atletika pro děti. „Naším smyslem je, abychom mohli děti podporovat i v rozvíjení jejich vztahu ke sportu a zdravému životnímu stylu,“ říká Milerová. Nadace, kterou jménem svého dědečka založila v roce 2011, v současné době podporuje tři instituce: Motolskou nemocnici, Ústav pro matku a dítě v Praze Podolí a Dětské krizové centrum.Atletika pro děti se stane čtvrtým subjektem, kterému bychom chtěli pomáhat,“ přibližuje.

Za účelem propojení Krtka s halovým mistrovstvím Evropy bylo vytvořeno tzv. kompozitní logo. Připravuje se také merchandising HME, jehož součástí bude právě světoznámá Milerova postavička. V rámci šampionátu si tak budou fanoušci moci zakoupit tričko s Krtkem či další upomínkové předměty, stejně tak bude patron podporovat fanoušky přímo v O2 areně. Veškerý výtěžek z prodeje spojeného s Krtkem bude nasměrován do Nadace Zdeňka Milera. Sám autor figurky zasvětil celý svůj život práci pro děti a nadace nesoucí jeho odkaz podporuje jeho myšlenky a názory.

Zahájen prodej na čtvrtek

Necelé dva měsíce před začátkem halového šampionátu je prodáno 90 procent všech vstupenek, které šly do prodeje. „O šampionát je ze strany fanoušků obrovský zájem, za což jsme rádi. Ještě zbývá pár vstupenek na klasický páteční program a sobotní dopoledne,“ říká výkonný ředitel halového mistrovství Evropy Tomáš Janků. Je také vidět, že šampionát se blíží, vlasy mi ustupují dozadu,“ vtipkuje někdejší výškař a už vážněji dodává, že zbývá posledních 57 dní do 5. března odpoledne, kdy bude šampionát oficiálně zahájen.

Právě na čtvrteční slavnostní ceremoniál, do něhož budou zakomponovány také kvalifikace koule a dálky, dnes organizátoři otevřeli prodej dvou tisícovek vstupenek za cenu 190 Kč. „Myslím si, že ani slavnostní zahájení by si neměli fanoušci nechat ujít,“ přesvědčuje Janků a láká na multimediální show z dílny režiséra Michaela Čecha. „Půjde o umělecké ztvárnění dokonalosti atletiky a také exkurz do její minulosti spojený se současnými úspěchy českých atletů. Představíme vám žijící legendy i nynější hvězdy královny sportu. Česká atletika má bohatou historii i současnost, na kterou bychom měli být hrdí a právě halové mistrovství Evropy je tou pravou příležitostí ukázat krásu atletiky.“

Kampaň pokračuje

Organizátoři HME rovněž pokračují v kampani „Fanoušek je součást týmu“, kterou zahájila videa, v nichž účinkují herci spolu s atlety. „Myslím si, že se spoty povedly a lidi se při nich minimálně pousmáli. To bylo naším cílem, nechtěli jsme dělat reklamu, chtěli jsme vytvořit atmosféru,“ pochvaluje si Janků. Dokladem jeho slov je solidní sledovanost, dosud se na tři zveřejněná videa podívalo (přes YouTube kanál české atletiky) úhrnem téměř 90 tisíc lidí, z nichž dohromady 292 dalo některému z nich „palec nahoru“, zatímco „palec dolů“ si vysloužilo jediný. Kampaň ale probíhala také zapojením mladých fanoušků, kteří průběžně soutěžili o návštěvu ambasadorů HME ve svých oddílech.

A to není vše. „Rádi bychom, aby fanoušci vzali halový šampionát za svůj, a snažíme se je zapojovat do dění. Například jsme dali do prodeje samolepku s názvem Fanoušek je součást týmu, kterou si mohou fanoušci vylepit a zasoutěžit si o VIP vstupenky do klubového patra. Běží nám také výstava české atletiky v Galerii Harfa,“ doplňuje Janků další aktivity, které se v rámci propagace šampionátu dělají. „Věřím, že šampionát bude úspěšný,“ dodává.

Fotogalerie - Aleš Gräf

M. Procházka, K. Farská, foto v článku: P. Lebeda/Praha2015, galerie: A. Gräf

Fotogalerie

1 2
Následující stránka »